EclipseCon 2008 - Part 2

This forum is for sharing stories from journeys around the globe. Most of these are most likely in Swedish though. Sorry about that.
Post Reply
User avatar
Marcus
Site Admin
Posts: 1860
Joined: 2005.04.04 10:52
Location: Küssnacht am Rigi
Contact:

EclipseCon 2008 - Part 2

Post by Marcus »

Summary
=======
Erik and Klara have arrived at EclipseCon safe and sound. The demos are prepared. The team (and Eva) crashed the Eclipse Member Only Reception and ended up by the grand piano. Arvind is making Marcus skip out on EclipseCon and do presentations instead. More details in swedish below...

Vaknade tidigt, läste lite mail och åkte sedan iväg för att äta frukost på ett ställe i närheten av hotellet som jag känner till sedan tidigare. Sverige kändes väldigt avlägset när jag satt där i solen, sneglade på palmerna med min röda cab parkerad intill med taket nedfällt och smuttade på min apelsinjuice. Efter frukosten började jag förbereda min presentation lite och mötte därefter upp med Dennis. Efter en snabb lunch åkte vi tillbaka till konferenscentret och började sätta upp demosarna. Sätta upp demosarna gick relativt fort, men då det var fullt av BEA folk jag känner på plats så gick mycket tid till att hälsa och prata med folk. Mitt i alltihopa så SMSade Klara att de landat. Jag erbjöd mig att åka till SFO för att plocka upp dem. Då de inte hade någon aning om mitt bilval så tackade de ja. Moahaha. Bilen må vara rolig att köra, men direkt praktisk är den ju inte. Alla fick plats, men Klara fick åka tillsammans med sitt bagage i baksätet. ;)

Väl tillbaka så började jag igenom JRMC demos med Erik och Klara. Mike Amend kom förbi, glad och underhållande som vanligt. Mike har hyrt en 300hp monsterbil och erbjöd mig att leka med den. Detta trots att Mike vet exakt hur många gånger jag förlorat körkortet för fortkörning. Mike ville få reda på allt som är nytt i JRMC, så vi bestämmer oss för att träffas senare i veckan för en genomgång.

På kvällen åkte vi förbi Evas hus och drack hemmagjord citronsaft. Därefter åkte vi alla till hotellet och bjöd in oss själva till en fest för Eclipsemedlemmar. Eva tvingade Marcus att spela piano varpå en äldre herre kom förbi och pratade en del med Eva. Efter att Eva, Erik och Klara tröttnat på plinket och min ovilja att spela trallvänlig allsång och gått för att sova, så kom Art (som herren hette) ner och frågade om min flickvän gått. Jag berättade att Eva bara var en kollega. Han frågade därefter om Eva var gift. Jag svarade att um, nä, det är hon inte. Därefter frågade han om jag hade Evas telefonnummer. Jag sade att jag inte bara kunde lämna ut Evas telefonnummer, vilket han förstod. Han tyckte att det var synd att Eva hade gått, för han ville visa Eva alla olika sätt han kunde spela gitarr på. Right, visa "Gitarren" tänkte jag, men bestämde mig för ge herren en chans och försökte bestämt att inte tolka in för mycket i den meningen. Vi pratade en massa musik och jag undrade nyfiket vad han hade för gitarr. Han sade att han hade en väldigt kompakt resegitarr som han alltid hade med sig. Nu blev jag nyfiken på allvar och frågade om han inte kunde visa mig istället. Han sade att det gick bra på villkor att jag sade till Eva att han ville prata med henne.

På vägen upp till Arts rum så försökte jag övertyga mig själv att det var safe, att han trots allt var ute efter Eva (kvinna) och att det hela var en bra idé. Jag lyckades inte helt. Art visade sig dock vara harmlös och en fena på gitarr. Blues, rock och hela baletten. Vi spelade, sjöng och pratade musik. Jag fick en stående inbjudan till hans hus i Chicago där han har sin studio. Han tyckte vi borde spela in nå't. Det hela var med all sannolikhet smör för att få chans på Eva. ;)

Väl tillbaka på rummet så har Arvind lämnat meddelanden på min IM. Han vill att jag skall åka till Oracle i morgon istället för att vara på EclipseCon. Det är tydligen väldigt, väldigt viktigt. *suck* Jag bestämmer mig för att inte bry mig om att ta ett konferenspass till nästa EclipseCon.

To be continued...
Post Reply