EclipseCon 2008 - Part 1

This forum is for sharing stories from journeys around the globe. Most of these are most likely in Swedish though. Sorry about that.
Post Reply
User avatar
Marcus
Site Admin
Posts: 1860
Joined: 2005.04.04 10:52
Location: Küssnacht am Rigi
Contact:

EclipseCon 2008 - Part 1

Post by Marcus »

Summary
=======
Marcus has arrived in Santa Clara and is after the circumstances feeling well. Klara and Erik are stuck in paris. Marcus has rented a fun car that he won't have time to drive and is currently preparing the JRMC demos. More details in Swedish below.

Hah! Magnetpojken (http://www.expressen.se/nyheter/1.10827 ... er-han-ror) är en amatör. Det första som händer när jag sätter mig i flygplanet till frankfurt är att elen går i hela flygplanet och allt blir knäpptyst. Efter en liten stund så kommer belysningen och det vinande uppstartsljudet tillbaka för en kort stund för att snabbt dö ut igen. Så där fortsätter det ett par gånger; lite som när man försökte starta en volvo 240 en kall vinterdag och glömmer choken. När jag stoppat undan min väskor ler jag till den äldre herren i sätet bakom mig och påpekar att "det här verkar lovande". Han ler nervöst tillbaka. Vi kommer igång sisådär 20 minuter försenade och jag undrar stilla hur mitt 55 minuters byte i Frankfurt kommer att gå.

Väl framme i Frankfurt så har jag mycket riktigt tok-kort tid på mig att byta. En snabb språngmarsch senare till gaten (hinner dit 10 minuter innan schedulerad avgång) visar att jag inte behövt oroa mig - planet är försenat. Jag får ett SMS från Klara och Erik som sitter på ett hotell i Paris och tittar på Golden Compass. De har missat bytet i Charles De Gaull. Jag är inte det minsta förvånad - Charles de Gaull är flygplatsen från helvetet och alla försök att passera den kommer i princip garanterat att sluta med gråt och panik.

Väl framme i San Fransisco så erbjuds jag hyra en lite roligare bil för 7$ dagen. Jag nappar (doh) och njuter av bilfärden ner till Santa Clara. Jag installerar mig på hotellet, ringer min bror som kommer över och så åker vi med taket nerfällt iväg till en Mexikansk restaurang och äter tidig (för honom) / sen (för mig) middag. Väl tillbaka till hotellet så funderar jag på att lägga mig, jetlaggad som jag är, men blir inbjuden till en barbecue hos Eva. Då mitt bagage är fullt med skinkost (inköpt å Evas vägnar) så tänker jag att det säkert är bra om den blir omhändertagen snarast möjligt. Jag åker över och får träffa lite blandade, mycket trevliga och något galna vänner till Eva samt får en hel massa uppdateringar av vad som händer i Evas liv.

To be continued...
Post Reply